نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
9952
-
الف
+

فوتبالیست های ایرانی که بازیگر شدند

در این گزارش شما را با معروف ترین فوتبالیست های ایرانی آشنا می کنیم که از زمین جمنازیوم به فلم ها و سریال ها آمدند.

به گزارش آی فیلم 2 ، سینما تا به حال بسیاری از فوتبالیست‌های خارجی و ایرانی را از مستطیل سبز روی پرده سینما‌ها برده است.

 «زین‌الدین زیدان» اسطوره فرانسوی اولین بار در سال ۲۰۰۵ فلم «گل» را بازی کرد. 

«دیوید بکهام » بازیکن محبوب اهل انگلستان تا حال ۸۸ بار مقابل کمره کارگردان ها رفته تا در مستند‌هایی درباره زندگی فوتبالی خود اشتراک کند.

«پله» که به پادشاه فوتبال جهان معروف است در سال ۱۹۸۱ در فلمی به نام «فرار به سوی پیروزی» بازی کرد؛ جالب است بدانید که «پله» تجربه نوشتن ۲ فلمنامه را هم دارد.

در ادامه گزارش و به بهانه نشر سریال «پژمان» با بازی «پژمان جمشیدی» بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس ، نگاهی انداختیم به فوتبالیست های ایرانی که در فلم یا سریال ها نقش بازی کرده اند.

«علی پروین»

علی پروین در فیلم فوتبالیست ها

«علی پروین» بازیکن پیشکسوت فوتبال ایران برای ایفای نقشی در سریال «آخرین بازی» مقابل کمره قرار گرفت، البته این اولین تجربه بازیگری وی نیست. سلطان سرخ‌ پوشان پیش از این سریال در سال ۱۳۷۹ نیز در فلم «فوتبالیست‌ها» به کارگردانی «علی اکبر ثقفی» بازی کرده است.

«حمید استیلی»

حمید استیلی در فیلم فوتبالیست ها

این بازیکن و مربی فوتبال هم در سال ۱۳۷۹ در فلم «فوتبالیست‌ها» مقابل کمره علی اکبر ثقفی رفت تا برای اولین بار بازیگری را در یک فلم سینمایی در کنار بانو «فاطمه گودرزی» تجربه کند.

«افشین پیروانی»

افشین پیروانی در فیلم فوتبالیست ها

کاپیتان سابق پرسپولیسی ها، یکی از همان فوتبالیست های نسل طلایی 98 است که در کنار پروین و استیلی در فلم «فوتبالیست ها» به ایفای نقش پرداخته است.

او در این فلم کرکتر خودش را بازی می کرد و نسبت به پروین و استیلی نقش کمتری داشت. 

«احمدرضا عابدزاده»

احمدرضا عابد زاده در فیلم ازدواج غیابی

عابد زاده درست در اوج محبوبیت و زمانی که کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بود وارد سینما شد. در همان روزهایی که بسیاری فقط به خاطر عابدزاده به ورزشگاه می رفتند و شعار «عقاب آسیا با ماست...» سر زبان های طرفدارانش بود.

او سال 1379 به پیشنهاد دفتر «محسن وزیری» برای بازی در فلم «ازدواج غیابی» پاسخ مثبت داد. در این سال به خاطر حضور ایران در جام جهانی و بازی های خاطره انگیز تیم ملی این کشور، فوتبالیست ها در اوج محبوبیت قرار داشتند و به همین دلیل سینمای ایران به دنبال استفاده از محبوبیت آن ها برای جذب مخاطب بود که در این میان عابدزاده بیشترین هواخواه را داشت.

«علیرضا نیکبخت واحدی»

علیرضا نیکبخت واحدی در سریال زیر آسمان شهر

«مهران غفوریان» در زمان تولید سریال «زیر آسمان شهر» پای چند فوتبالیست را به سریالش باز کرد که یکی از آن ها علیرضا نیکبخت واحدی بود. او در این سریال کرکتر خودش را بازی می کرد. 

«علی انصاریان»

علی انصاریان در تنها صداست که می ماند

انصاریان در دهه 80 به شکلی نماد تعصب در تیم فوتبال پرسپولیس بود. او آنقدر متعصب به این تیم بود که حتی حضور شوکه کننده اش در تیم استقلال را هیچ پرسپولیسی باور نداشت. او در دوران اوج محبوبیتش در فوتبال، در یکی از قسمت های «زیر آسمان شهر» بازی کرد.

آقای انصاریان چند سالی می شود به شکل حرفوی آن هم در مقام تهیه کننده و بازیگر و همچنان گرداننده وارد سینما و تلویزیون شده است.

«پژمان جمشیدی»

پژمان جمشیدی در سریال دیوار به دیوار

پژمان جمشیدی چند سالی بعد از کنار گذاشتن فوتبال وارد دنیای بازیگری شد. البته او پیش از سریال «پژمان» در یک قسمت از سریال «ساختمان پزشکان» کرکتر کوتاهی بازی کرد اما در هر حال اولین حضور جدی اش همین سریال «پژمان» است که هم اکنون از آی فیلم2 در حال نشر است.

سریال «پژمان» در واقع تصویر طنزگونه ای از زندگی پژمان جمشیدی است که توسط برادران قاسم خانی و «سروش صحت» ساخته شد و جمشیدی را یک شبه به ستاره تلویزیون تبدیل کرد.

اولین کار سینمایی جمشیدی حضور در فلم «آتش بس ۲» و تجربه بازی در کنار «بهرام رادان» و «میترا حجار» بود.

البته ترکیب بازی او و «سام درخشانی» در سریال پژمان آن قدر جذاب و شیرین بود که بعدها در فلم های «خوب بد جلف» و «تگزاس» این همکاری ادامه یافت.

او همچنان در هر دو فصل سریال پر مخاطب «دیوار به دیوار» به کارگردانی «سامان مقدم» به ایفای نقش پرداخت.

«نیما نکیسا»

نیما نکیسا در فیلم مامان بهروز منو زد

نکیسا نیز در تیم پرسپولیس تهران مشهور شد و توانست در کنار احمدرضا عابدزاده به عنوان گل کیپر تیم ملی فوتبال ایران فعالیت کند.

نیما نکیسا هم جزو کسانی است که بسیار زود وارد دنیای هنر شد. نکیسا ابتدا وارد دنیای موسیقی و آوازخوانی شد و بعد از آن گذری هم به دنیای بازیگری زد. «مامان بهروز منو زد» عنوان فلم سینمایی است که نکیسا در سال ۱۳۹۰ در آن بازی کرده است.

«آرش برهانی»

آرش برهانی در سریال پژمان

آرش برهانی هم جزو آخرین افرادی است که به بازیگری روی آورده. وی یک بار در سریال «در مسیر زاینده رود» به عنوان بازیگر مهمان حضور پیدا کرد و در سال 1392 هم در سریال «پژمان» نقش کوتاهی را ایفا کرد. 

«کریم باقری» در سریال «در مسیر زاینده رود»، «مهدی امیرآبادی» در «آخرین بازی»، «حمید درخشان» ، «بهروز رهبری فرد»، «علی موسوی» و «محمد محمدی» در نقش دوستان پژمان جمشیدی در سریال «پژمان» دیگر فوتبالیست های هستند که بازیگری را تجربه کرده اند.

درپیوند با این خبر بخوانید:

دانلود سریال پژمان

ب م

نظر شما
ارسال نظر